"Het werd tijd dat ze het hoofdstuk 'Jelle Martens' eens en voor altijd achter zich liet en het boek niet steeds opnieuw bleef openen." ~ p70.

Het maakt niet uit in welk genre Wendy Brokers schrijft, alles uit haar pen is puur goud. Ik ben fan!

"Ze keek in het gezicht van de man die ze al haar halve leven kende en die toch ineens een vreemde leek. De man die ze intens lief had, lief had gehad, en net zo intens had gehaat." ~ p146.

Leven met een leugen is een stand alone, maar stiekem ook het vervolg op Baguette met jam voor twee. In dit boek maak je kennis met Sofie Wolters, die haar halve leven al houdt van Jelle, de vriend van haar tweeling broer Nate. Een heftige gebeurtenis in hun puberteit zorgde ervoor dat vriendschap op een laag pitje kwam te staan. Nu, jaren later, doet Sofie haar best hem te ontlopen, als ze er tijdens haar skivakantie met een vriendin achterkomt dat Jelle een van de lokale skileraren is. Jelle doet flink zijn best, maar Sofie kan het oudzeer niet zo maar aan de kant schuiven, ook al lijkt Jelle oprecht. Weet Jelle haar van zijn goede bedolingen te overtuigen, of is er te veel tussen heb gebeurd?
Wendy Brokers is wat mij betreft echt een genie als het komt op emoties op papier zetten. Ze weet als geen ander met woorden je precies te laten voelen wat de personages voelen, tot diep in je buik. En dat geldt niet alleen voor het verdriet en de woede, maar ook voor de liefde en de lust. Wauw, en die lust... je zou bijna Nate uit het eerste deel vergeten en als een blok voor Jelle vallen. De emoties schieten tijdens het lezen echt alle kanten op, sommige scenes weten je tot in je hart te raken, laten tranen over je wangen stromen, of laten je lachen als een blij kind. Kortom: alles wat een feelgood in zich moet hebben!

"Zie hem niet als de hand die naar beneden drukt. Zie hem als de steun in je rug die je bij tegenwind vooruit duwt. Die je zegt dat je het goed doet." ~ p271.

Ik denk niet dat ik ooit iets zal lezen van Wendy dat mij zal teleurstellen... ik hou van haar stijl, de liefde en de personages die zij weet te creëren. Elke keer weer! Dikke 5 sterren.

Reacties op: The Bookbabe

Leven met een leugen - Wendy Brokers
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 12,99 Bestel het e-book € 9,99