The Bookbabe

"Nooit ben ik zo eenzaam geweest, en de stilte is hier is oneindig en rekt zich kilometerslang uit, dwars door oneindige bossen en een grenzeloze, lege hemel." ~ p50.

Survival, overleven, persoonlijke ontwikkeling en actie. Dit boek heeft ALLES, en maakte mij echt zo blij tijdens het lezen. Een soort YA Bear Grylls verhaal. Ik hou er van!!!

"Ik wil in leven blijven. En daar gaat niemand anders voor zorgen dan ik." ~ p86.

Mijn naam is Tess Cooper en ik leef nog is een titel die je niet snel zal vergeten, en verteld je gelijk alles wat je moet weten. Tess Cooper leeft nog. Maar hoelang zal zij nog leven? Het verhaal heeft 2 beginpunten, een op een landingbaan in Alaska en de ander aan de oever van een meer. Ze zal je beide versies vertellen, wat er gebeurde voor haar vader stierf, en wat er daarna gebeurde. Dit alles schrijft ze op in een notitieboekje, in de veronderstelling dat ze waarschijnlijk dood is, als je het leest.
Ik heb echt van elke pagina genoten. Wat een geweldig verhaal! Tess is echt een bikkel, terwijl ze zelf het nodige mankeert en heeft meegemaakt. Een personage beeld waar ik mij erg in kan vinden. En dan de lokatie: in de middle of nowhere in Canada. Ik was er, ik voelde het, ik beleefde het samen met Tess. En wat heeft Kate Alice Marshall een fijne schrijfstijl. Geen moment raak je als lezer verveelt. Ze weet je met iedere letter je aandacht vast te houden, van het begint tot het einde. Van mij had het nog zo nog 200 bladzijden mogen duren!

"Ik heb een week, misschien 3 weken, om uit te vinden hoe ik moet overleven." ~ p182.

Ik hoop echt dat er nog veel boeken komen van haar hand in deze stijl. Geloof me: ik ga ze allemaal lezen! Ik ben fan, per direct. Ik kan dan ook niet anders dan 5 sterren geven!

Meer recensies van Cisz Geverink-Strasters