The Bookbabe

"Ik snoof de geur van de dood op. Mensen sterven zo snel. Alsof je een kaars dooft." ~ p56.

Wauw! Dit deel is zoveel gruwelijker dan het eerste deel. Absoluut niet voor tere zieltjes, maar menn wat zit het gigantisch goed in elkaar!!!

"Ware schoonheid is zeldzaam. Het ligt vaak verborgen en wordt door anderen niet opgemerkt. En het kan op de gekste momenten verschijnen. Ik probeer het te waarderen wanneer ik het zie." ~ p76.

Ziel van het zwaard is het tweede deel van een trilogie. Het verteld het verhaal over een geheimzinnige perkamentrol, die eens in de duizend jaar zijn bezitter de kans biedt een wens te laten vervullen door de grote Kami-draak. De duizend jaar na de laatste wens zijn bijna voorbij. Yumeko bezit een deel van de drakenrol en vervolgt haar reis om deze in veiligheid te brengen, maar het gevaar is overal. Weten zij en haar vrienden de tempel op tijd te bereiken?
Na het lezen van het eerste deel, wist ik al direct dat ik de hele trilogie MOEST lezen. Maar dat dit tweede deel zo verschrikkelijk zou zijn, had ik niet verwacht. Verschrikkelijk goed wel te verstaan! Wat een geweldige opbouw had dit verhaal, en wat vallen stukken prachtig op hun plek. Geen moment verliest het de kracht van de japanse wereld. Je waant je als lezer echt in een bestaande Japanse legende, en je gelooft ieder woord. Absoluut geen doorsnee YA verhaal, maar wel een die ik iedereen kan aanraden!

"In de beste verhalen offeren de helden altijd hun leven, uit eergevoel en plichtsgetrouwheid, en voor de glorie van het rijk. Anders stelt het verhaal niet veel voor." ~ p253

Wat een boek! Ik hoop dat het derde deel niet te lang op zich laat wachten. Er liggen nog zoveel vraagstukken open waar je als lezer antwoord op wilt. Waar gaat dit heen? Een ding weet ik zeker: de finale gaat epic worden!!!

Meer recensies van Cisz Geverink-Strasters