Bijna 5 sterren

19 juni 2014
Wat een prachtig boek is dit. Het verhaal wordt levensecht verteld, ook de gruwelijke details in de veldhospitalen worden neergezet zoals het is. Het verhaal beschrijft hoe een Amerikaans vrouw, die haar geheugen kwijt is, langzamerhand door gesprekken en tekeningen, haar geheugen terug krijgt. Eerst leef je mee met "Stella" bij haar werkzaamheden aan het front in Frankrijk. Dan volgt er het gedeelte dat ze haar geheugen kwijt is en er alles aan doet om het terug te krijgen. Het laatste gedeelte vind plaats in de rechtszaal. Dit boek is een dikke 4*, het enige minpuntje vond ik dat het verhaal eigenlijk twee keer verteld word. Eerst maak je het mee, belevingswereld, de tweede keer word het verteld door getuigenissen. Wel worden er dan ook weer andere details vermeldt. Al met al zeker een aanrader.

Meer recensies van