Het spel

24 maart 2015

Kim Moelands schrijft naast autobiografische romans ook thrillers, dit is haar derde thriller. Dit is een eerste deel met een open einde, dus het verhaal van Tess wordt vervolgd.

Brigadier Tess Westerhout is belast, samen met collega Vincent, om de bedreigingen aan het zuivelbedrijf Latté te onderzoeken. Ze beginnen bij medewerkers die onlangs zijn ontslagen bij dit bedrijf. Zo stuiten ze op de heer Jaap van Seumeren, zijn zoon en ex-vrouw Elisabeth. Dit zijn de hoofdverdachten.

De dreigementen worden uitgevoerd en er volgen meerdere dreigbrieven. Wanneer er een dodelijk slachtoffer valt komt er extra spanning op de zaak te staan. Brigadier Tess zoekt hulp bij een veroordeelde die in de gevangenis zit voor eerdere afpersingszaken. Deze Charlie Zwols wil hulp bieden op zijn voorwaarden. Hij spelt het spel van Hannibal en Clarice.

Het verhaal vertelt hoe het toegaat in het gezinsleven van Tess, Marc en hun zoon Kevin. Kevin zorgt voor problemen en raakt bevriend met verkeerde vrienden met grote gevolgen, vooral voor het verleden van Tess......

Ook lees je over het gezinsleven van Jaap, Elisabeth, hun zoon Mathijs. Hoe alles verandert vanaf het moment dat Elisabeth door haar man uit huis wordt gezet.

Een lekker boek om te lezen alhoewel ik het niet echt een thriller vind. Er zitten een paar spannende momenten in. Ben benieuwd naar het vervolg op dit boek, ik wil weten hoe het Tess vergaat wanneer de waarheid uitkomt.

Meer recensies van