Op naar deel twee

21 december 2014
Galgenveld is deel één van "De Noordzeemoorden" serie. Deze thriller is een genot om te lezen, geen moeilijke theorieën, maar lekker leesbaar. Er is een seriemoordenaar aan het werk. Deze martelt en vermoordt later zijn slachtoffers, houdt lichaamsdelen achter als trofeeën. Zijn motief: wraak
Kyra , geïnteresseerd in de live moord, is als één van de eerste aanwezig bij het lijk. Ze filmt het met haar mobieltje om zo later terug te kunnen kijken voor details van de moord. Tijdens het filmen blijkt dat ze het slachtoffer kent, een kunst docent van haar school, die erg populair is bij de meiden.
Maud Mertens, de verantwoordelijke rechercheur, gaat aan de slag om de moordenaar te achterhalen, hierbij stuit ze regelmatig op Kyra, die haar eigen onderzoek doet. Een tweede lijk wordt gevonden. Goed weergegeven feiten, leuke personages maken dit tot een lekkere thriller.
Kyra onderzoekt niet alleen de moorden, maar ook de verdwijning van haar oudere zusje 4 jaar geleden.
In apart gedrukte gedeelte wordt het verhaal verteld van de verdwenen Sarina, die teruggevonden wordt, en in een speciaal ziekenhuis wordt behandeld.
Dit gedeelte eindigt met een open plot, dus ik hoop dat deel twee van deze serie hier weer mee verder gaat.

Meer recensies van