Debuut

16 december 2015
Schakels is de debuut thriller van Nico de Beer. In deze thriller snijdt hij het probleem van de vrouwenhandel aan. Izolda speelt de hoofdrol, een Poolse schoonheid die onder het mom van een baan in een kapperszaak vertrekt vanuit Polen naar België, Brussel. "Izolda was het soort vrouw op wie iedere man verliefd zou worden. Blond met een gebruinde huid, een sprankelende mond en wenkbrauwen die haar blauwe ogen sprekend deden uitkomen, een juweeltje". Ze belandt in Club Ambelle, "Ze is ontvoerd door lieden die zich ophouden in de seksindustrie".

Walter, taxichauffeur, wacht op een klant en ziet dat er een vrouw aan een ketting buiten een sigaretje rookt. Hij kan dit niet loslaten en gaat op onderzoek uit, zo komt hij in aanraking met Izolda. "Alles aan die man was omringd geweest met leugens, al die jaren". hier komt zijn vrouw Miriam na acht jaar huwelijk achter. Er bestaat voor Walter nog maar één wereld en dat is die van Izolda. Hij zal er alles op alles zetten om haar terug te brengen naar Polen. Je belandt in een wereld van criminelen maar ook walgelijke klanten. Rechercheur Steven Goossens krijgt het dossier over een vermiste Poolse vrouw op zijn bureau. Dit leidt tot Goossens' vertrek naar Polen waar hij de vrouwenhandelaar wil op sporen. Een goed boek met een actueel onderwerp, soms wat te uitgebreid vind ik.

Meer recensies van