Jammer dat ik niet kan doorlezen

Claudia Stinne 24 september 2022 Auteur
Dierenartsassistente Patricia wordt midden in de nacht vermoord. Tijdens het onderzoek komt er een link naar een oude moordzaak bovendrijven. Is Patricia wel wie ze leek te zijn?

In dit derde deel draaien Reynou en Atticus nog altijd - onvrijwillig - om elkaar heen en heeft Gabriel een huisgenote waar hij het liefst meer mee zou doen. Het Motief team raakt (ook nu weer) persoonlijk betrokken bij de lopende zaak, waardoor ze er extra op gebrand zijn om tot de oplossing te komen.

Net als bij de eerste twee delen sprak de verhaallijn me bijzonder aan en leest dit boek gemakkelijk en vlot. Toch zaten er ook hier weer stukken in waarbij ik dacht 'Ja ja, ik snáp wat je wilt zeggen...' Teveel vertellen en te weinig tonen naar mijn smaak. Gebundeld met stukjes waarin halve doopcelen van de hoofdpersonages achterelkaar verteld worden, zorgde dat ervoor dat ik versneld wilde doorspoelen op sommige momenten.
Dit kan komen doordat ik de drie delen direct achter elkaar las. Als het een poosje geleden is dat je de voorgaande boeken te pakken had kan een stukje herhaling vóórdat de verdieping komt wel fijn zijn.

In elk geval sluit ook dit deel weer af met een cliffhanger naar een vervolg en ondanks de minpunten zal ik dat vierde deel zeker gaan lezen/luisteren.

Meer recensies van Claudia Stinne