Coenraad De Kat 12 maart 2012

Na Hypnose gelezen te hebben was ik verkocht. Contract is het tweede deel van inspecteur Loona en deed de verwachting waarmaken en nu hebben ze met het derde deel getuige bewezen dat het een plaats verdiend om de boeken van Lars Kepler gelezen te hebben.

In Getuige is inspecteur Loona ook weer de hoofdpersoon die betrokken is met de moord op een meisjesinternaat. Hij is niet geliefd bij iedereen en is nu ook als waarnemer betrokken bij dit onderzoek. Er is een intern onderzoek bezig naar zijn functioneren. Maar hij weet op zijn eigen manier zich toch met het onderzoek te bemoeien en bezighouden.

Het boek is vanaf de eerste pagina spannend en heeft je in de ban. Tijdens het lezen wordt je aangenaam verrast door de plotselinge wendingen en personen die het verhaal compleet maken. Het is nu nog helaas wachten op deel 4 want deel 3 heeft een super mooi open eind wat naar meer smaakt en hier wil ik zeker getuige van zijn.

Meer recensies van Coenraad De Kat