Lekker wegduiken in bizarre verhalen !

Conny Schelvis 17 september 2019
De bundel bevat 18 uiteenlopende verhalen. Alle verhalen zijn voorzien van een korte inleiding van de auteur waardoor je het verhaal denk toch anders insteekt of beleeft als je deze info niet zou hebben. Vooral als hij laat doorschemeren dat sommige verhalen de basis in een eigen ervaring of herinneringen hebben.

Wie bekend is met het werk van J. Sharpe zal met veel plezier weer storten in deze bundel. Voor wie dit niet is kan ik de bundel van harte aanbevelen voor een ieder die van horror en aparte verhalen houden. Een leuke kennismaking met een top schrijver!

Een aantal verhalen zijn eerder verschenen en een aantal zijn nieuw. Voor mij was het geen straf sommige verhalen nogmaals te herlezen. Een aantal verhalen sprongen er voor mij uit: wisseling, wolkendek, de ongenode gast en donkere herinneringen. Ik ga niet elk verhaal apart bespreken want dan wordt het een heel lang blog. Elk verhaal heeft wel zijn charme en het is de auteur gelukt een duidelijk begin, kern en afloop te maken. Wat zeker de kunst is voor het schrijven van een goed kort verhaal. Je moet immers in weinig woorden een compleet werkje afleveren en dat is zeker gelukt. De leuke twisten en af en toe zo goed verwoord zodat je twijfelt of het echt allemaal fantasie en fictie is.. zou er dan toch niet meer zijn tussen hemel en aarde?

Laat je verrassen door deze originele verhalen en duik eens lekker weg in de bijzondere wereld van J. Sharpe..

Meer recensies van Conny Schelvis