Mooie historische roman

Corina 20 april 2021
Van @harpercollins_holland mocht ik het boek De geheimen van Saffron Hall proeflezen. De nieuwe historische roman van @claremarchant1
Deze komt 21 April uit!
Bedankt voor het recensie exemplaar

Recensie:

De geheimen van Saffron Hall
@claremarchant1
Uitgever @harpercollins_holland
Historische roman
Release datum 21 April 2021

'Dum spiro spero'

'Zolang ik ademhaal, blijf ik hopen'

Samenvatting:

Amber woont tijdelijk bij haar opa in. Dat om even tot rust te komen, en haar verdriet te verwerken. Haar opa woont op het wat ooit kasteel Saffron Hall was. Daar stuit Amber op een oud dagboek wat ooit van van de jonge bruid Eleanor was. Met de dagboekfragmenten weet Amber een aantal geheimen te onthullen. Gebeurtenissen die vroeger plaats vonden op Saffron Hall. En komt erachter dat het wel heel veel lijkt op haar eigen tragedie.

Wat ik er van vond?

Ik hou zelf erg van historische romans, dit omdat het vaak zo mooi en vooral beschrijvend verteld wordt.
En dat is bij dit boek ook het geval.

Het verhaal wordt verteld vanuit Amber tegenwoordige tijd. En vanuit Eleanor verleden tijd.
Door de dagboekfragmenten kom je steeds een beetje meer te weten over de geheimen van Saffron Hall. En de gebeurtenissen die daar hebben plaatsgevonden.En daardoor wil je blijven lezen.
Clare schrijft heel beeldend en verteld alles in geuren en kleuren.
En daardoor waan je jezelf even terug in de tijd!

Het verhaal is mooi, romantisch, indrukwekkend, heftig en ook met wat feelgood.
Het is mooi hoe de verhaallijnen van beide vrouwen samen smelten. En beide hun verhaal vertellen. Beide vrouwen hebben veel meegemaakt. Het zijn beide sterke en dappere vrouwen.

Ik heb erg genoten van dit historische avontuur.
Ik denk dat de dames die van Lucinda Riley houden hier zeker van gaan genieten! Maar ook als je van historie, romantiek en wat drama houdt.

Meer recensies van Corina