De spanning laat lang op zich wachten

Corina 16 september 2019
De proloog vertelt het verhaal van de elfjarige Jazzie die teleurgesteld naar huis loopt omdat haar moeder de kunsttentoonstelling van de dagopvang is vergeten waar ook Jazzie haar werkstukken van het afgelopen jaar tentoonstelde.
Bij thuiskomst komt ze tot de vreselijke ontdekking dat haar moeder is vermoord en diegene die haar vermoord heeft nog in het appartement is. Ze verstopt zich achter een stoel tot haar oma en zusje thuiskomen en het vreselijke tafereel ontdekken, sindsdien heeft ze geen woord meer gezegd.

Jazzie’s zesjarig zusje Janie volgt therapie voor kinderen met een traumatische ervaring op de boerderij Healing Hearts, gerund door Maggie. Jazzie wijkt niet van haar zijde maar neemt zelf niet deel aan de therapie met paarden, ze is bang voor die grote beesten.
Traylor, werkzaam als stagiaire op de boerderij en therapeute van Janie heeft succes met haar behandeling bij het kleine meisje en ontlokt daarbij aan Jazzie haar eerste woorden na de dood van haar moeder. Dat is een mooie doorbraak maar zorgt ook voor grote problemen omdat iemand wil dat Jazzie blijft zwijgen.
Traylor heeft ook zo haar eigen traumatische ervaring, niet te vergelijken met die van Janie en Jazzie maar niet te min heeft het haar leven op de kop gezet, haar leven bleek één grote leugen te zijn.
Om de waarheid te ontdekken heeft ze gesolliciteerd als therapeute op de boerderij, haar ware reden wordt echter al vrij snel ontdekt en ze kan niet anders dan open kaart spelen.
Ze is op zoek naar haar echte vader die ze nooit heeft gekend en van wie ze dacht dat het een moordenaar was tot haar moeder op haar sterfbed opbiechtte dat dit een leugen was.

Ford, de zoon van Daphne en eigenaar van de boerderij, is een grote steun voor haar bij de ontmoeting met haar vader.
Samen zijn ze de politie behulpzaam bij het vinden van de moordenaar van Janie’s en Jazzie’s moeder, het politiekorps bestaat uit oude bekenden die we in de vorige boeken van Karen Rose ook al tegenkwamen.

Een boek vol oude bekenden maar waarin we kennismaken met Taylor, een therapeute die haar hart al snel verliest aan Ford maar nog geen ervaring heeft met mannen. Ze blijven, ondanks de erotische toespelingen, lang om elkaar heen draaien als een stel onervaren pubers.
Het duurt lang voor de echte spanning op gang komt maar dan worden we vervolgens ook niet teleurgesteld.

Meer recensies van Corina