Mooi, maar ook verdrietig

corine-fraikin 03 maart 2020
Hars van Ane Riel. ⭐⭐⭐⭐ Wat een mooi, maar ook verdrietig verhaal. Het is zo beeldend geschreven dat je het letterlijk voor je kunt zien. Het bestaat uit 2 gedeeltes. In het eerste gedeelte leren we Silas, Else en hun twee kinderen, Mogens en Jens, kennen. Ze wonen in een huis op 't Hoofd. 't Hoofd grenst aan de hals en daaraan zit het hoofdeiland vast. Silas is meubelmaker. Hij leert zijn zoons het vak en ook heel veel dingen uit de natuur. Het gezin woont erg afgelegen, dus is daardoor erg op zichzelf. In het tweede gedeelte woont Jens samen met zijn vrouw Maria en hun dochter Liv in zijn ouderlijk huis. Het wordt steeds rommeliger en alles en iedereen lijkt ruimte in te nemen. Niet alleen Maria die uitdijt, maar ook alle spullen die door Jens worden verzameld. Zal de kleine Liv hier een weg in weten te vinden?

Meer recensies van corine-fraikin