Prachtig en invoelend verhaal

In je dromen ga jij van Inge van der Krabben. ⭐⭐⭐⭐⭐ Wauw, wat een prachtig verhaal! Ik vind de schrijfster heel dapper dat ze het heeft aangedurfd om te schrijven over iets waarmee zijzelf volledig onbekend is: Marokko. Het heeft op mij diepe indruk gemaakt! In het verhaal volgen we drie generaties Marokkaanse/Nederlandse vrouwen. Grootmoeder Safia, die ernstig ziek is, en een groot geheim met zich meedraagt. Moeder Mariam, die altijd probeert het goede te doen en te leven naar de regels. En dochter Aya, die op het punt staat om te gaan trouwen. Vlak voordat Safia in coma raakt, vertelt ze Mariam haar geheim en vraagt haar naar Marokko te gaan en het verder aan niemand te vertellen. Kan Mariam dit aan? En kan ze Aya vlak voor haar bruiloft alleen laten? Aya ondertussen worstelt met haar studie geneeskunde. Is dit echt wat ze wil? Mooi en invoelend geschreven. En de moraal van dit verhaal: blijf wie je bent: jezelf!

Meer recensies van corine-fraikin