Goed begin van een serie

corine-fraikin 21 februari 2020
Stad van beenderen (kronieken van de onderwereld) van Cassandra Clare. ⭐⭐⭐⭐ Dit boek heeft me verrast. Het is een young adult/fantasy verhaal. Eigenlijk een genre dat ik niet veel lees. Toch heb ik het aangedurfd om het eens te proberen en het viel zeker niet tegen. De 15-jarige Clary woont samen met haar moeder in New York. Ze leiden een rustig leventje. Tot op een dag haar moeder wordt ontvoerd. Clary probeert haar terug te vinden en stuit daarbij op vreemde dingen en gebeurtenissen. De wereld blijkt niet zo eenvoudig te zijn als het lijkt. Wat zijn schaduwjagers, nachtkinderen en nephilim? Ze moet vechten om te overleven. Wie kan ze nog vertrouwen? Gelukkig wordt ze geholpen door haar vriend Simon en haar nieuwe vrienden Jace, Alec en Isabelle. Zal het ze uiteindelijk lukken om haar moeder te vinden?

Meer recensies van corine-fraikin