Mooie mix tussen verleden en heden

corine-fraikin 01 november 2019
Verdronken verleden van Peter Robinson. Toen ik dit verhaal begon te lezen, had ik het idee dat ik informatie van de hoofdpersonen miste. Heb het uitgezocht en dit blijkt het tiende deel uit de Banks serie te zijn. Elders stond aangegeven dat dit deel 8 is. Helaas zijn deel 8 en 9 nooit vertaald. Desondanks kun je het prima volgen. Er lopen twee verhaallijnen door elkaar (heden en verleden) die tegen het einde één geheel vormen. Op een dag wordt het skelet van een jonge vrouw gevonden in een stuwmeer dat door de droogte is blootgelegd. Wie was zij? En wanneer is ze vermoord? Inspecteur Banks probeert samen met brigadier Annie Cabbot dit mysterie op te lossen. In het parallelle verhaal gaan we terug naar de tweede wereldoorlog en maken we kennis met de bewoners van het dorpje Hobb's End. Het dorp wat later onder water wordt gezet. Langzaamaan krijg je een idee van de gebeurtenissen en worden geheimen ontrafeld!

Meer recensies van corine-fraikin