Sfeer

Corine Severijns 08 december 2021
In dit boek Het geluk van de wolf keert Cognetti terug naar Val d’Aosta, de omgeving van zijn wereldwijde bestseller De acht bergen.
Doordat dit boek wederom over de bergen gaat ga je onbewust toch vergelijken. De acht bergen was fantastisch en lijkt mij moeilijk te overtreffen. Het geluk van de wolf komt niet in de buurt qua verhaal, maar Paolo Cognetti zet wel weer dezelfde sfeer neer. Heerlijk! Hij neemt je mee in de bergen; omschrijft geluiden, gevoel en omgeving.

Het verhaal gaat over een nieuw begin en hoe deze in te vullen. Over dromen, werkelijkheid en op jezelf terugvallen.

Het volgende boek van Cognetti zal ik zeker lezen en een plek geven in mijn boekenkast.

Meer recensies van Corine Severijns