Verdriet heeft een zure smaak uit Kwijt

Cottenier Ina 01 december 2019
"Verdriet heeft een zure smaak"

Jim Vermeersch wordt op een ochtend wakker met 3 poezen op zijn bed en een labrador op de grond in zijn ouderlijke thuis in Vlaanderen dat hij veracht en altijd gezworen had nooit meer terug te keren. Maar waar zijn zijn vrouw Iris , zijn tienerzoon Vince en zijn eigen patisseriezaak in London? Tot de de deur dicht klapt beneden en Vince het het kloeke lieve 15- jarige ventje ineens voor hem staat als een flinke uit de kluiten gewassen jongeman van bijna 18 jaar . Zijn designerkleren heeft hij ingeruild voor nonchalante kledingstukken en hij gedraagt zich vijandig en verwijt zijn vader zijn leven te hebben verpest en zijn moeder te hebben weggejaagd. In wat voor nachtmerrie is Jim beland?

Door de vele sprongen van het verleden 2016 en het heden 2019 krijgen we stillaan vragen op onze eigen antwoorden en ook op die van Jim en komen we beetje bij beetje dichter bij de waarheid. En wie is die vrouw met de rode horen in het groene kleed dat blijkbaar in het netvlies van Jim gebrand staat. Het verhaal is een echte pageturner en op bepaalde momenten dat ik dat ik waarschijnlijk nog nieuwsgieriger was dan Jim naar de waarheid (bij wijze van spreken). Het verhaal heeft heeft een goede opbouw en een climax van een einde.

Dit verdient een 4 1/2 sterren

Meer recensies van Cottenier Ina