Dit boek is in de eerste plaats een jeugdboek vanaf 10 jaar. Als volwassene heb ik er enorm van genoten. Quinten woont in Kraaidorp en verloor 4 jaar geleden zijn moeder in een storm en heeft sindsdien enorme nachtmerries , slaapwandelt, droomt over allerlei bizarre dingen die je maar kan voorstellen. 4 jaar later raast er terug een grote storm door kraaidorp waarbij op het eerste zicht de inwoners denken , niks aan de hand tot ze voorbij het maïsveld komen. Ineens staat daar middenin het veld een groot gebouw middenin een meer. Wie heeft dit daar in 1 nacht gebouwd, hoe komt dit gebouw daar? Dit is jullie eerste kennismaking met.... 'De duistere school'. Wie daarin geraakt , komt er niet meer uit. Quinten vertrouwt het hele zaakje niet en door zijn talrijke dromen die zelfs zijn vrienden niet geloven ,gelooft er hem nu deze keer ook niemand. Alle kinderen moeten naar de duistere school en wat blijkt ? Iedereen gaat gewoon gewillig en zonder probleem en verzet naar de school. Quinten besluit hen te volgen om zo zijn vrienden en andere klasgenoten uit de greep van de duistere machten van de school te redden. Slaagt hij daar ook in? Op het einde ben ik zelfs nog aan het twijfelen zoals zelfs Quiten twijfelt. Ik zat precies zelf in de huid van Quinten en dacht wat hij dacht. De auteur heeft goed met mijn gedachten gerammeld en gespeeld op het eind dat ik nog eventjes 10 minuten met het boek op schoot zat alles te overdenken.

Reacties op: Een goed jeugdboek

De Duistere School - Sandra J. Paul