Louise

Cottenier Ina 22 november 2019
Louise
Mogelijk gebaseerd op feiten.
Mijn naam is Anne-Laure Van Neer, auteur en hoofdpersonage van dit boek. Om redenen die later duidelijk zullen worden zijn alle namen gewijzigd. Behalve de mijne.
Hoe mindfucked kan dit boek zijn.

Wanneer de zwangere Anne-Laure haar vriend Bob in bed betrapt met haar beste vriendin Griet neemt ze haar klikken en klakken en vertrekt ze. Tijdens haar verblijf in een motel botst ze op een advertentie. Huurster gevraagd voor goedkoop appartement in ruil voor hulp in het huishouden. Ideaal denkt Anne-Laure maar is het werkelijk zo? Tijdens haar verblijf vindt ze in een keukenlade een manuscript dat Louise geschreven heeft. Eerst fictie denkt ze maar naar verloop begint Anne-Laure toch achterdochtig te worden en gaat ze samen met haar alter ego Agatha (Agatha Christie) op zoek naar bewijzen maar telkens komt er iets tussen zodat ze verder moet lezen in het manuscript om zo de waarheid naar boven te krijgen.

Het manuscript zelfs is gedrukt in het cursief en speelt af voor de tijd dat Anne-Laure er verbleef en waarin Louise de hoofdrol speelt. Na het lezen van het manuscript komt verleden en heden samen en staat Anne-Laure voor een moeilijke beslissing maar dan steekt Scampi een stokje tussen de wielen.

Op het einde na 'alle gekheid op een stokje' begon ik toch zo ebbelijk te lachen want wanneer je denkt nu hebben we het toch allemaal gehad komt de auteur toch nog met de aap uit haar mouw.

Voor mij verdient dit een 4 1/2 ster.

Meer recensies van Cottenier Ina