De proloog sprak me onmiddellijk aan en was mijn nieuwsgierigheid al aangewakkerd terwijl ik nog volledig in het duister taste. Ik werd ook onmiddellijk op het verkeerde been gezet. Wie is de persoon in de proloog en wat heeft het verhaal te betekenen.
De vietnamese Dien-Lien Huang komt uit een talrijk gezin en is vastberaden de armoede te doorbreken en gaat studeren. In een bar leert ze de Belgische Rudy Van Daele kennen die haar een mooie toekomst voor ogen houdt en nodigt haar uit op een vakantie in België en daar loopt het al van bij aankomst mis. Rudy is niet de man dat ze dacht te kennen en wordt als vuil en eenzaam achtergelaten. Ze gaat werken in een escortebureau en daar leert ze Vince kennen waar ze mee trouwt maar blijft het verleden haar achtervolgen of haalt het verleden haar in. Op een dag vindt een dronken man het lichaam van een vermoorde vrouw en daar blijft het dan ook niet bij en Rani staat weer voor kopbrekende puzzels dat ze met haar team tracht op te lossen. Ook zit ze nog met een puberende Romy waar ze zich ook nog eens moet om bekommeren en Bas , misschien gaan we nu eindelijk eens weten waarom Frederik altijd zo achterdochtig over Bas deed tegenover Rani.
Een verhaal met veel plotwendingen, hoofdbrekers , medelijden, woede eigenlijk een mengelmoes van gevoelens zowel tegenover de slachtoffers, Rani en haar gezin en teamleden alsook tegenover de moordenaar.

Reacties op: Satya

Satya - Sterre Carron