Tussen 2 en 3 sterren

In het eerste deel van het boek maken we kennis met Lizzie (Elisabeth) en haar gezin. Hoe ze haar moeder verwijt zichzelf te hebben verwaarloosd voor haar werk zodat haar vader hun verliet voor een slanke Amerikaanse vrouw. Door het vertrek van haar vader besluit haar moeder te verhuizen en zo kan Lizzie niet naar de school waar ook haar vriendinnen heen gaan maar komt ze terecht op de Mercator school waar ze niemand kent, een vreemde eend in de bijt. Dan beginnen de pesterijen. Lizzie houdt dit 4 jaar vol tot de stoppen bij haar beginnen door te slaan. Ze wil zijn zoals Riley, de perfecte Riley uit haar klas met het lange blonde haar met krullen en het perfecte lichaam en het perfecte vriendje Alec. Hoe ver zal Lizzie gaan om haar doel te bereiken. Sommige delen van het verhaal vond ik wat onrealistisch overkomen waardoor de geloofwaardigheid van het verhaal soms vervalt in het niet. Ook naar het einde toe zijn er momenten dat ik dacht , dat moeten ze toch gemerkt hebben en dan spreek ik van een bepaalde geur op Lizzie zelf. (zonder veel te spoilen). Het einde vond ik dan al heel te gek voor woorden. Ineens door een klein voorval schiet alles in gang. Er zitten voor mij een aantal tegenstrijdigheden in het verhaal. Voor mij hangt het tussen 2 en 3 sterren omdat het beter kon uitgewerkt worden.

Reacties op: Stuk

Stuk! - Judith Visser