Luchtig, simpel, en heerlijk om te lezen!

Crissyzee 22 september 2020
Het debuut boek van de Belgische presentatrice Evi Hanssen.

Voor een tv programma is Evi samen met andere bekende Belgen de Atlantische Oceaan over gaan zeilen. Evi -en de anderen- hadden totaal geen ervaring met zeilen en het tocht was dus een heel avontuur op zich.

In dit boek gebruikt Evi het zeilen en de reis als metafoor voor het leven. In korte hoofdstukken van 2 tot 4 bladzijden verteld zij per thema wat er op de zeilboot gebeurde en weet ze dit te vertalen naar haar leven en de levenslessen die zij -en misschien jij ook wel- hieruit kan halen.

Ik vind de schrijfstijl van Evi heel leuk. Lekker luchtig en 'simpel' met humor maar ook een serieuze noot.

Ergens had ik het misschien mooi gevonden om meer te lezen over de reis, zodat het meer een verhaal werd, maar ik vind het ook wel wat hebben dat het in korte, losse hoofdstukjes is beschreven.

Al met al heb ik van dit boek genoten en ga ik hem nog zeker vaker herlezen om af en toe weer even herinnert te worden aan de mooie levenslessen die Evi hier beschrijft!

Meer recensies van Crissyzee