Nooit meer te druk - Mijn nieuwe bijbel

23 augustus 2018
In de wereld waarin alles snel-snel-snel moet is het fijn om soms even stil te staan en tot bezinnen te komen. We ontkomen er niet aan om in de drukte van de dag (een beetje) onszelf te verliezen. Met 'Nooit meer te druk' van Tony Crabbe leer je de controle over jouw eigen leven terug te krijgen.

Tony laat je door middel van drie kernbegrippen langzaam maar zeker weten hoe je de drukte de baas kan worden. Bij het eerste kernbegrip (Beheersing) zet je de rem op het drukke bestaan. Bij het tweede kernbegrip (Onderscheiding) leer je jouw eigen merk te ontwikkelen om je te kunnen onderscheiden. Bij het derde kernbegrip (Betrokkenheid) gaan we over op zelfbezinning. Hierin ga je terug naar jouw kern, jouw eigen waarden en hoe dit zich uit in jouw relaties met de mensen om je heen. Je leert weer te herkennen wat belangrijk(er) is in het leven. De ruis van technologie wordt eruit gehaald en je leert hoe je weer kunt genieten van het 'nu'.

Dit zelfhulpboek geeft je échte tips die je direct toe kan passen en waar ook direct resultaat uit kan komen. Dat vind ik een grote plus. Tony maakt veel gebruik van psychologische onderzoeken om zijn punt te bekrachtigen. Het boek is opgedeeld in korte stukken; waardoor het lezen je gemakkelijk gemaakt wordt. Dit is prettig als je niet veel tijd hebt, maar toch graag even een kort stukje wilt lezen. Na elk hoofdstuk komt Tony nog even terug op de kerngedachten en geeft hij je een plan van aanpak. Zo kun je stapsgewijs de veranderingen doorvoeren.

Vaak begint, na het lezen van het boek, pas de grote uitdaging: Alles daadwerkelijk in de praktijk brengen. Gelukkig heeft Tony daar goed over nagedacht. In de laatste hoofdstukken krijg je de juiste strategieën mee over hoe je de theorie in de praktijk kan brengen. Je gaat zelfs al even kort aan de slag.

Kortom, een zelfhulpboek waarmee je direct aan de slag kan en welke handvaten voor het leven geeft om een minder druk en gelukkiger leven te leiden.

Meer recensies van