een verhaal vol met draken, vriendschap, liefde en avontuur

D. Steeg 29 april 2020
Pupil is het eerste deel in een nieuwe serie, genaamd de Talon Saga, van Julie Kagawa. De serie bestaat in totaal uit vijf boeken die tussen 2015 en 2018 zijn uitgekomen.

De zestienjarige Ember en haar tweelingbroer Dante zijn draken uit Talon. Ze hebben afgelopen jaar hun vooropleiding afgerond en zijn in de grote vakantie, die drie maanden duurt, naar Crescent Beach, een stad in Californië, gestuurd. Het doel van deze vakantie is zich mengen onder de mensen en menselijke gewoontes aanleren. De eerste paar dagen verlopen als een echte vakantie. Lekker op het strand rondlopen en surfen met hun nieuwe vrienden.
Al na enkele dagen krijgen Ember en Dante bericht van Talon. Vanaf nu krijgen ze iedere ochtend individuele training. Voor Ember en Dante is dit wennen, aangezien ze normaal gesproken alles samen doen. Tijdens de training krijgt Ember te maken met allemaal gevaarlijke situaties en ze begint zich af te vragen waarvoor deze training eigenlijk bedoeld is. Op een dag ontmoet ze Kobalt, die ook wel Riley wordt genoemd. Hij is een rebel. Riley vertelt haar steeds meer over de ware aard van Talon. Wat is de ware aard van Talon? Waarom moet Ember dit weten?

Ember heeft gedurende de vakantie naast de training ook veel lol en een eigen leven. Elke middag blijft ze haar vrienden zien. Als ze op een dag Garret tegenkomt en hem steeds beter leert kennen, wordt haar menselijke kant verliefd. Maar wie is Garret eigenlijk? Kan ze hem volledig vertrouwen?

Pupil is een verhaal vol met draken, vriendschap, liefde en avontuur. Net als de eerder verschenen boeken van Kagawa, is Pupil ook vanuit meerdere personages geschreven. Het verhaal wordt voornamelijk verteld vanuit Ember en Garret. Het perspectief staat duidelijk aan het begin van het hoofdstuk weergeven, waardoor je goed weet vanuit welk personage je het verhaal leest.

De schrijfstijl van Kagawa is heel erg soepel en echt gericht op jongeren. Er worden niet al te moeilijke woorden gebruikt en gevoelens van de personages komen goed naar voren. Ik heb al verschillende series van Kagawa gelezen, maar ik vind Pupil tot nu toe de fijnste schrijfstijl hebben.

Een leuk aspect uit Pupil vind ik dat Ember zowel een drakenkant als een menselijke kant heeft. Dit komt in het verhaal sterk naar voren. Haar kanten zijn op het gebied van emoties tegengesteld aan elkaar. Maar wanneer haar menselijke kant zich aangetrokken voelt tot Garret en haar drakenkant Kobalt als partner wil, moet Ember een keuze maken. Welk van deze jongens past echt bij haar?

Gelezen voor Indeboekenkast

Meer recensies van D. Steeg