The Darkest Star

D. Steeg 20 augustus 2019
The Darkest Star is het eerste deel in de Origin serie. Deze serie is een spin-off van Jennifer L. Armentrout’s vorige serie; de Lux serie. Deze bestond uit vijf boeken en een prequel.

In The Darkest Star maken we kennis met Evelyn “Evie” Dasher, een doodnormaal zeventienjarig meisje. In het begin van het verhaal gaat Evie voor de eerste keer uit met een van haar beste vriendinnen Heidi bij Foretoken, een club waar iedereen, zelfs minderjarigen en Luxen, binnenkomt.
Eenmaal in de Foretoken kijkt Evie haar ogen uit. Waar Heidi geïnteresseerd is in Emery, valt Evie’s oog op een mysterieuze jongen. Hij beweert dat hij geen mens is maar ook geen Luxen. Maar wat is deze mysterieuze jongen dan wel?

Wanneer er diezelfde avond nog een inval plaatsvindt in deze club, leert ze de jongen, die Luc heet, iets sneller kennen dan dat ze had gewild. Dit is nog maar het begin van alles. Diezelfde avond blijkt een klasgenootje van Evie verdwenen te zijn en wanneer er een paar dagen later nog een klasgenootje verdwijnt, gaan alle alarmbellen bij Luc rinkelen. Wie zit er toch achter deze verdwijningen? Kan Luc Evie beschermen? Welke geheimen zullen naar voren komen? En is Evie wel wie ze dacht te zijn?

Jennifer L. Armentrout heeft met The Darkest Star weer een succesvol boek uitgebracht! Als de hele serie zo goed geschreven is! De schrijfstijl is heerlijk vlot, waardoor je als het ware door het verhaal heen zweeft. Alle personages zijn goed uitgewerkt, waardoor je met iedereen meeleeft, maar natuurlijk zijn er altijd wat open puntjes die nog uitgewerkt kunnen worden.

De Origin serie is los te lezen van de Lux serie, ondanks dat sommige personages wel in beide series voorkomen.
Zelf heb ik de Lux serie niet gelezen, maar na het lezen van The Darkest Star ben ik hier wel benieuwd naar geraakt.

Meer recensies van D. Steeg