Voor is je loslaat

D. Steeg 10 november 2019
Wanneer Corey op een dag een telefoontje van haar moeder krijgt dat haar beste vriendin Kyra dood onder het ijs is aangetroffen, is Corey er kapot van en kan ze niet geloven dat Kyra zelfmoord heeft gepleegd.

Corey besluit zo snel mogelijk terug te keren naar Lost Creek, het dorpje waar Kyra woont en waar Corey is opgegroeid voor de verhuizing.
Als ze aankomst in Lost Creek is de sfeer anders als normaal. Kyra was normaalgesproken een buitenbeentje en iedereen dacht dat ze gek was, maar nu word ze aanbeden door het hele dorp. Corey besluit de situatie te onderzoeken terwijl ze nu zelf word gezien als vreemdeling.

In de 5 dagen die Corey kan blijven in Lost Creek ontdekt ze steeds meer over Kyra wat ze zelf nog niet wist. Zo vind ze bijvoorbeeld brieven van Kyra aan haar die nog nooit zijn verzonden. Ook merkt Corey iets raars op aan de schilderijen die Kyra heeft gemaakt en verkocht aan dorpsbewoners voor haar dood.

Kan Corey achterhalen wat er gebeurt is met Kyra? En wat hebben de schilderijen ermee te maken? En hoe kan het dat het dorp Kyra nu ziet als goed persoon?

Dit boek geeft langzaam veel details weg over de dood van Kyra. Je merkt heel goed wat er met Corey tijdens het boek gebeurt. Ik kon het boek nauwelijks wegleggen omdat ik wou weten wat er verder in het verhaal gebeurde.

De brieven, telefoongesprekken en gesprekken die in een ander lettertype zijn geschreven zijn soms best afleidend en haalde mij soms uit het verhaal.
In het begin maakte dit het verhaal onduidelijk maar daarna snapte ik steeds beter het doel van de brieven.
Marieke Nijkamp heeft een heel eigen schrijfstijl die ik soms best ingewikkeld vind.

Ik vind dit boek zeker een aanrader voor jongeren die houden van ingewikkelde boeken waarin een moord word gepleegd, maar die niet zo van thrillers houden.

Meer recensies van D. Steeg