beging van een nieuwe reeks?

Danielle 29 augustus 2019
Met Het duister pad staan we aan de start van een nieuw pad. Dit met de borderliner Fay van Laar in de hoofdrol.
Fay groeit op in een " kasteel" , dit kasteel behoord tot haar familie en is geen gewoon kasteel.
Het is een psychiatrische inrichting waar haar vader -Julius van Laar -de directeur en behandelaar is. Ook haar behandelaar.
Samen met de andere bewoners vormt ze voor haar een familie.

Haar vader is een gedreven man. Hij heeft voor ogen dat hij de mensen in zijn inrichting kan helpen zonder dat ze medicatie gebruiken. Dit stuit echter op problemen met de fabrikant Pharmaco die vele mensen op het medicijn Seroxat heeft zitten.
Hij wordt op verschillende manier bedreigt maar komende deze bedreigingen alleen van Pharmaco af of speelt er meer.

Dit medicijn slikte ook Steven die in het begin van het boek zelfmoord lijkt te plegen onder invloed van dit middel. Zijn vriendin Emilie trekt het niet meer en wordt niet veel later opgenomen in de Inrichting van Julian. Emilie gelooft niet dat Stevan zelfmoord heeft gepleegd en verteld dit tegen Fay.

Ook rechercheur Simon te Bresser heeft bedenkingen bij de zelfmoord van Steven en gaat op onderzoek uit.
Niet veel later verdwijnt Emelie uit de inrichting. Zowel Simon als Fay gaan op onderzoek uit.
Ze nemen wel ieder hun eigen pad in hun onderzoek en toch komen ze elkaar vaak tegen.

Doordat Fay een borderliner is krijg je als lezer ook haar gedachten te zien en dit zorgt ervoor dat er een duisterpad ontstaat betreffende alle personen in het boek.

Corine Hartman heeft met dit boek naar mijn idee weer een nieuwe maar zeer interessante weg ingeslagen.
Het boek komt wat traag op gang maar dan wil je het niet meer weg leggen en baal je dat het weer uit is.

Meer recensies van Danielle