Mager debuut

Danielle 10 oktober 2019
Debuut van Sarah Bailey.

Sarah Bailey debuteerde met Het Duister Meer. Volgens de Publishers weekly is het een pageturner die zowel spannend is als tot nadenken stemt.

In een meer in de Australische stadje Smithson wordt het dodelijke lichaam van een middelbare school docente gevonden. Net nadat ze haar première op school had gehad met een toneelstuk als regisseur. Ze wordt gevonden met allemaal rozen om haar heen.
Rechercheur Gemma wordt op de zaak gezet. Wat Gemma echter verzwijgt is dat ze de Juf Rosalind goed kende. Ze dames hebben samen op de zelfde middelbare school, als Rosalinde les op gaf, gezeten.
Bij het zoeken naar de dader komt het verleden van de 2 dames naar boven. Gemma doet haar best om die van haar te verbergen maar waarom. Wat heeft ze te verbergen wat met de moord op Rosalin te maken kan hebben.

Pageturner dat vond ik niet. Het is een lekker leesbaar boek.
In het verhaal zitten verschillende verhaallijnen. Zo lees je die van Gemma natuurlijk. Deze wordt in het heden en verleden verteld. Verder zijn er lijnen van div verdachte die nagetrokken worden of ze iets met de moord te maken hebben.
De hoofdpersonages waar het uiteindelijk echt om draait komen om Gemma na voor mij gevoel niet goed naar boven waardoor je zoveel verhaal lijntjes leest dat je de tel kwijt kunt raken wat nou belangrijk is en wat nou niet. Het lijkt op een doolhof van verhaallijnen waar maar een paar zijn die tot het einde van het verhaal lijden.
Het plot was voor mij niet echt verrassend. Had ook wat langer mogen duren om er een spannend einde van te maken.

Niet een onaardig boek als debuut. Ik ben wel erg benieuwd of de vervolg boeken beter worden.

Meer recensies van Danielle