Tip : lees eerst de Elfhame trilogie !

Dadaantje 04 december 2021
Dit wil ik en meegeven aan de mensen die de Elfhame trilogie niet hebben gelezen en dit als eerste boek willen lezen van Holly Black:

Ga eerst de Elfhame trilogie lezen !

Dit is het eerste boek dat Holly Black heeft geschreven en is eerder al uitgebracht in 2002. Haar schrijfstijl is hier nog in ontwikkeling en echt ze wordt later veel beter ! Het zou jammer zijn als je de Elfhame trilogie niet gaat lezen omdat je dit boek vond tegenvallen.

Dit boek is soms verwarrend en af en toe heb je het idee dat je even iets gemist hebt. Ik moest ook even wennen aan de hij en zij benamingen, waardoor ik het lastig vond om me in te leven in de karakters.
Los van het feit dat in 2002 de hele schrijfstijl anders was door de tijdsgeest van die jaren (wat ik wel grappig vond, omdat ik de leeftijd heb van Holly Black en het voor mij heel herkenbaar was) vond ik het waard om dit boek te lezen.
Het is niet een groot verhaal maar meer een verhaal als een novelle of prequel.

Maar nogmaals het verhaal van Kaya en Roiben is leuker voor de mensen die de Elfhame serie eerst heb gelezen omdat ze in die boeken ook voorkomen, weliswaar op achtergrond.

Mijn complimenten gaan zeker naar de Illustraties van de limited edition van Water, prachtig !

Meer recensies van Dadaantje