Origineel idee

De omslag van het boek sprak mij meteen aan. Het is een mooi ontwerp en het idee van dat je na het eerste leven nog een leven hebt en in je eerste leven al moest kiezen waar je heen wilde, leek me erg leuk.
Toch kwam ik de eerste 150/200 pagina's maar moeilijk in het verhaal. Tenley(de hoofdpersoon) vond ik eerst niet echt een heel interessant personage. Wel vond ik haar fascinatie voor getallen geweldig. Nooit geweten dat getallen bij zoveel dingen betrokken zijn en zoveel betekenissen hadden. Het is een leuk detail van Tenley. Maar dat soort details mis ik wel bij andere personages.

Pas nadat ik het eerste gedeelte heen was, kwam ik echt in het verhaal. Sommige dingen kwamen wel uit de lucht vallen(bijvoorbeeld de moeder die word vergiftigd En dat die nog een kind had gekregen terwijl er blijkbaar een eenkingwet is). Maar toch zat ik toen wel al in het verhaal en kon het me niet heel erg storen.
Het einde is best wel abrupt, maar toch had ik haar keuze al lang verwacht. Het duurde alleen lang voordat het zover was. Vooral omdat ik later wel in het verhaal kwam en het me toen wel boeide, krijgt het toch 4 sterren.

Meer recensies van Daisy van der Wal