Avontuurlijke, sprookjesachtige vertelling!

DanielleZ 18 september 2019
Oké, ik geef het toe, ik was zwak!
Voor mijn vakantie had ik een voornemen waar ik mij niet aan heb kunnen houden, een boek speciaal bewaren voor op vakantie. Maar ja dan moet ik daarvoor niet de nieuwe novelle van Cathinca van Sprundel , De held van Anwyn, reserveren en al die tijd voor mijn neus in huis hebben staan. De aantrekkingskracht en mijn nieuwsgierigheid waren te groot. Een klein beginnetje dan...en ik heb het dus in één ruk vóór mijn vakantie al uitgelezen.

Tja haar schrijfstijl trekt me meteen met een flinke vaart het verhaal in, naar een magische wereld, de Andere Wereld (waar al in het eerste boek, De vrouwe van Myrdin, naar verwezen wordt en waar die wereld weer mee vervlochten is) Een wereld met mythische personages en avontuurlijke, spannende gebeurtenissen en sprookjesachtige elementen. Sommigen herkenbaar, maar op een creatieve, eigen manier verwerkt. Het is een op zichzelf staand verhaal, al maakt het wel deel uit van de voorgeschiedenis rond het eerste boek.

En dan is daar ineens die laatste bladzijde waarmee het sprookje uit is en ik het boek dichtklap en nog even helemaal in die wereld blijf hangen, nog niet bereid om dit magische gevoel los te laten. Een kort verhaal waarin een hoop gebeurt, te kort misschien, maar passend als een vertelling uit die Andere Wereld zoals volksvertellingen en sprookjes verteld worden. Ik hoop nog meer van die verhalen uit die wereld vanuit verschillende perspectieven, personages of tijdlijnen te mogen meebeleven in een hele reeks van dit soort novelles.