Blauw

'blauw'.. Wanneer een lang bewaard geheim boven water dreigt te komen.

Van de dames J.B Hathewine had ik de eer om hun debuut 'blauw' te mogen lezen! Waar gaat 'blauw' over? De Antwerpse galerie houdster Olivia worstelt al jaren met schuldgevoelens en verdriet. Haar vriendin Ella is de enige die haar geheim kent... Of toch niet? Olivia start een zoektocht naar antwoorden. Blauw start niet rustig op maar al vanaf het begin werd ik gegrepen door het verhaal. De schrijfstijl is meeslepend en vlot. De Vlaamse taal is wel even wennen maar goed te volgen, gelukkig is daar Google bij nood. Ik hou ervan als de omgeving in een boek goed beschreven is, zo kan ik mij nog meer inleven, dit hebben de dames heel goed gedaan. Een cover is voor mij als eerste indruk altijd heel belangrijk. De cover van 'blauw' sprak mij daarom ook niet meteen aan. Maar deze cover past zo goed bij het verhaal, de leegte komt goed tot zijn recht, net als de titel! Dus zoek je nog een spannende feel-good roman voor tijdens je vakantie? Ga voor 'blauw'! Bedankt dat ik 'blauw' mocht lezen.

Meer recensies van De boekenkast van Bianca