De bromvliegzwaan

Wat een leuk boek is De Bromvliegzwaan van Arend van Dam. Een boek vol met verhalen en weetjes over de Nederlandse taal. Hoe is onze taal ontstaan? Waar op de wereld is het Nederlands terecht gekomen? Wat is een palindroom? En hoe komen bepaalde Nederlandse woorden in een ander land terecht? Op al die vragen krijg je antwoord in De Bromvliegzwaan. Maar wat is de bromvliegzwaan eigenlijk? Ook op die vraag krijg je antwoord! Een aanrader voor iedereen die meer te weten wil komen over onze taal, en ook zeker leuk om voor te lezen op school! Want wie heeft eigenlijk de boekdrukkunst uitgevonden? Tevens is het boek bekroond met een zilveren penseel en met een vlag en wimpel!!!

Meer recensies van De boekenkast van Bianca