Schilderslief

Het jaar van Rembrandt van Rijn. De Nederlandse kunstschilder is bij de meeste mensen wel bekend. Maar wat weten we over zijn liefdesleven. Bekend is dat Rembrandt getrouwd was met Saskia van Uylenburgh. Helaas wordt Saskia ernstig ziek en komt er een kindermeisje (Geertje Dircx) in huis om voor de pasgeboren zoon van Rembrandt en Saskia te zorgen. In "Schilderslief" komen we meer te weten over wie Geertje Dircx was, want daar is/was weinig over bekend. Simone van der Vlugt heeft met "Schilderslief" weer een prachtige historische roman geschreven. Ik wilde door blijven lezen en meer te weten komen over Geertje Dircx en het leven rondom Rembrandt van Rijn. Tijdens het lezen ben ik ook verschillende woorden tegengekomen die in die tijd heel normaal waren maar voor mij onbekend. Door op zoek te gaan naar de betekenis gaf mij dat nog meer beeld bij het verhaal. Ook de voor mij onbekende personen in het verhaal heb ik opgezocht om die zo voor mij een gezicht te geven. Mijn complimenten Simone!

Meer recensies van De boekenkast van Bianca