Spannende serie met hopelijk nog meer delen

deleestrein 20 juni 2019
Vortex is een vervolg op het boek 'DNA', het eerste deel in de serie met psychologe Freyja en commissaris Huldar. Toch is dit boek ook heel goed als stand-alone te lezen.
Het thriller gehalte is weer net zo goed als in het eerste boek, net als de opbouw van het verhaal. Wel is de auteur in de beschrijvingen van zowel personages als gebeurtenissen zeer uitgebreid en moet je als lezer je hoofd er goed bij houden, maar niet dat het afdoet aan het verhaal.
Het verhaal is boeiend en spannend maar de relatie perikelen tussen de hoofdpersonages Freyja en Huldar leiden soms wel af en neigen teveel naar een roman gehalte. Ook omdat ze niet echt een persoonlijke ontwikkeling door maken.
Het oplossen van het daadwerkelijke vraagstuk; ''Wie heeft de brief uit de tijdcapsule geschreven en is dit nu de moordenaar'' is subliem gedaan en daarom kijk ik ook alweer uit naar de volgende delen. In IJsland telt de reeks reeds 5 delen en hopelijk worden deze door uitgeverij Cargo snel uitgegeven.

Meer recensies van deleestrein