Onovertuigend

Demi Schoonenberg 19 augustus 2019 Hebban Recensent
Kingdom of Souls was een boek waar ik erg naar heb uitgekeken. Ik werd vooral aangetrokken door de plot en de rijke, diverse wereld die het boek beloofde.

Toen ik met het boek begon duurde het even voordat ik een connectie had met het hoofdpersonage, Arrah, en de andere personages om haar heen. Arrah is een sympathiek personages en haar frustraties werden heel realistisch beschreven. Ik had wel het gevoel dat de innerlijke stem van Arrah op veel momenten te langdradig en repetitief werd. Ik had liever meer ‘show, don’t tell’ gezien.

Behalve Arrah werden de andere persomages helaas niet zo goed uitgewerkt. Vooral Arrahs vrienden zijn meer een verzameling namen dan duidelijke individuen met hun eigen interessen en verschillen. Ik had ook met hen liever een betere connectie gehad.

Arrah is een sterk hoofdpersonage: ze maakt fouten en dat is wat haar juist zo sterk maakt. Het is duidelijk dat de auteur haar heel zorgvuldig heeft uitgewerkt.

Het verhaal verraste me op veel punten, maar er gebeurde ook zoveel of juist zo weinig dat het boek me nooit helemaal goed kon grijpen. Het was een leuk verhaal met een interessante wereld en cliffhanger, maar ik weer niet zeker of ik de andere twee delen wel wil lezen.

Meer recensies van Demi Schoonenberg