Spannend sprookje

Desirée 28 april 2020
In Nieuw-Beijing wonen mensen en androïden samen. Cinder is een cyborg, haar lichaam bestaat namelijk ook uit metalen constructies. Zo heeft ze een metalen voet.

Cinder woont bij haar gemene stiefmoeder met twee stiefzussen. Ze werkt als monteur op een markt, als op een dag prins Kai haar vraagt om zijn androïde te repareren. Hij vindt haar leuk en wil dat ze met hem mee gaat naar het bal, maar Cinder weigert. Zij is bang dat hij er dan achter komt dat ze een cyborg is.

De ziekte van de dodelijke pest heerst en Cinder wordt door haar stiefmoeder opgeven als vrijwillig proefpersoon. Maar dan blijkt ze immuun te zijn voor de ziekte en is ze erg waardevol.

Dit boek is het eerste deel van ‪The Lunar Chronicles‬. Het verhaal lijkt op Assepoester maar dan met een science-fiction twist. Het is een sprookje met actie. Een heerlijk verhaal, waarbij je meteen wordt ondergedompeld in een fantasiewereld die heel realistisch lijkt.

Het personage van Cinder is mooi uitgewerkt en je voelt met haar mee als steeds meer duidelijk wordt over wat en wie ze is.

Het slot van dit deel is erg spannend en wordt meer duidelijk over Cinder.

De omslag van dit boek sprak me meteen aan toen ik het voor het eerste keer zag. Je moet denken aan Assepoester maar dan met een metalen voet.

Meer recensies van Desirée