Avontuurlijk spannend

Desirée 28 april 2020
Lucas is onderzoeksstudent in Bolivia. Hij verblijft in een gesloten gemeenschap vlakbij het Titicacameer. In een korte periode zijn er drie kinderen vermoord.In de gelovige gemeenschap wordt aan kinderoffers gedacht.

Lucas raakt samen met zijn Boliviaanse collega Nayra steeds meer betrokken in deze zaak.

Een geweldig avontuurlijk boek over Bolivia, cultuur, godsdiensten, liefde en moord.

In het verhaal wordt de omgeving zo goed beschreven, dat ik me soms in Bolivia waande. Het is zeker ook een leerzaam boek.

Het boek bestaat uit vrij korte hoofdstukken, hierdoor lees je het verhaal makkelijk weg.

De personages zijn mooi uitgewerkt. Het hoofdpersonage is Lucas en je beleeft het verhaal echt vanuit zijn persoon.

Het slot is goed in elkaar gezet, in het hele verhaal wordt toegewerkt naar dit einde. Vervolgens neemt het verhaal een sprong in de tijd, zodat je weet hoe het verder is gegaan. Dit is zo fijn en dit mis ik vaak bij andere boeken.

De omslag en de titel passen goed bij het boek. Het geeft duidelijk weer wat voor verhaal je kan verwachten.

Meer recensies van Desirée