Verwarrend

Desirée 09 oktober 2018
Politierechercheurs Bennie Griessel en Vaughn Cupido zijn werkzaam bij de afdeling Ernstige Delicten in Kaapstad.

Er is een Amerikaanse naakte dode vrouw gevonden op een muur en haar lichaam is schoongemaakt met bleek. De vrouw blijkt al 96 uur dood te zijn. Griessel en Cupido moeten de zaak zien op te lossen. Al snel komen ze erachter dat ze onderzoek moeten doen in de kunstwereld.

In Nederland is een man op de vlucht, omdat hij denkt dat hij wordt achtervolgd.

Dit is een geschenkenboekje geweest bij de Spannende Boeken Weken 2017.

Aan de schrijfstijl van Deon Meyer moest ik wel erg wennen, het is erg verwarrend. Het verhaal ging van de hak op de tak en ik had moeite om het te volgen.

De kern van het verhaal was wel spannend en het plot vond ik toch onverwacht. Zeker omdat het in minder dan 100 pagina’s is geschreven.

Er zijn meerdere hoofdtukken gewijd aan de man die in Nederland op de vlucht is, maar op het einde heb ik geen idee wat die man met het verhaal te maken heeft gehad.

Meer recensies van Desirée