Geweldig boek

Desirée 28 april 2020
Joan Aiguader is journalist en hij vertrekt naar Griekenland om verslag te doen van de aangespoelde bootvluchtelingen. Het 2117de slachtoffer spoelt aan terwijl Joan op het strand staat. Dit zorgt voor voorpagina nieuws, maar dan blijkt de vrouw te zijn vermoord. Aan Joan de taak om hiervan verslag te doen, want zijn baan staat op het spel.

Alexander is een doorgeslagen tiener, hij speelt een computerspel en als hij 2117 slachtoffers heeft gemaakt, wil hij gaan beginnen met echte moorden. Lukt het de afdeling Q om de jongen op tijd te vinden?

Door een overlijden binnen de politie komt het verleden van Assad naar boven. Assad is eindelijk bereid om te praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen uit zijn verleden. Zo blijkt hij een vrouw en twee dochters te hebben die in nood verkeren. Hij en Carl zetten hun levens op het spel om de vrouwen te redden.

Wow, wat een boek! Ik heb het vaak even naast me neer moeten leggen, omdat ik alle informatie op mij in moest laten werken. Het is best een zwaar boek, het gaat over beladen onderwerpen zoals vluchtelingen en terrorisme. Maar wat een verhaal, het speelt zich als een film af in mijn hoofd.

De bekende personages zijn weer erg vertrouwd en het is fijn om weer meer over ze te lezen. Na de vorige delen is het fijn dat je nu eindelijk weet wie Assad is en wat zijn verhaal is.

Het slot is letterlijk explosief en laat je op het puntje van je bank zitten.

De titel van het boek wordt in het begin al duidelijk en dat is fijn. De cover past mooi in de reeks van de vorige delen.

Meer recensies van Desirée