Bovennatuurlijke thriller

de_Stefs 13 april 2020
Na het beklimmen van een vervloekte berg is Nick niet meer zichzelf. Is de verminking alleen fysiek of is er meer aan de hand? Sam vreest het laatste en probeert Nick zo goed mogelijk te helpen. De schrijver krijgt aanbevelingen van niemand minder dan Stephen King.

Het verhaal zit logisch in elkaar (als je het bovennatuurlijke voor lief neemt). Het einde is logisch, en daarmee niet heel verrassend, maar het duurt daardoor voor mijn gevoel wel lang voordat de hoofdpersoon tot de oplossing komt.

Er is een goede beschrijving van de karakters. Maar de relatie tussen Nick en Sam werd me niet geheel duidelijk. Waarom stelt Sam zich zo afhankelijk op?

Het met Amerikaans doorspekte Nederlands, af en toe Frans en Duits maakt het niet heel makkelijk leesbaar. De korte, soms halve zinnen (die als soort gedachten bedoeld zijn), maken het lezen ook lastiger. Gelukkig vordert het verhaal genoeg om het leuk te houden.

Zodra je je over het bovennatuurlijke heen kunt zetten zit de spanning er in. Dat er overheen zetten wordt wel lastig gemaakt doordat de hoofdpersonen er in het begin (ook) niet in geloven.

Meer recensies van de_Stefs