Reset de klok

Diana Lensen 25 september 2019 Boekverkoper
Na lovende woorden over dit boek ben ik vol enthousiasme begonnen. Het verhaal en het onderwerp is toch net even anders dan dat de tekst op de kaft je doet vermoeden, maar hier houd ik wel van.

Je volgt Barry en Helena, die door omstandigheden in elkaars leven komen en onafscheidelijk zijn. Helena heeft maar een levensdoel en dat is een oplossing vinden om de herinneringen op te slaan zodat mensen met alzheimer hun leven niet vergeten. Dan ontmoet ze Slade, de rijke zakenman die haar alles kan geven wat ze nodig heeft om haar stoel te bouwen. Maar hoe meer ze ontwikkeld, hoe meer ze gaat twijfelen aan haar uitvinding en hoe meer Slade van haar eist. Tot het onvermijdelijke is uitvonden en de stoel voor heel andere doeleindes wordt gebruikt.
Dan ontmoet ze Barry, die per toeval in haar leven wandelt. Samen proberen ze keer op keer ongedaan te maken wat Helena is gestart met het ontwerpen van de stoel.

het boek leest in en sneltreinvaart. Al is het onderwerp in het begin een beetje lastig te volgen en wordt je vaak op het foute spoor gezet, maar toch blijf je erg getriggert om door te lezen. Helaas werd het op een bepaald punt een beetje langdradig en had ik het idee dat de schrijver zelf niet goed wist hoe hij hier een einde moest breien. Het einde viel mij dan ook zwaar tegen. Ik had gehoopt op een wat heftiger einde. Vandaar ook de 3 sterren i.p.v. 4.

Meer recensies van Diana Lensen