We zijn weer terug in Twin Bridges

Diane Kooistra 18 november 2019
We zijn weer terug in Twin bridges! In dit deel volgen we het verhaal van Nathan en Becky, Becky zwerft door Montana en komt de verkeerde vrouw tegen. Het blijkt maar weer dat roddels nergens goed voor zijn. Becky komt in Twin Bridges terecht en wordt liefdevol omarmt door Candice, de uitbaatster van de leukste en enigste Saloon van Twin Bridges, wagon wheel. Daar ontmoet ze de neef van Jacob en Ian, Nathan en wordt op slag verliefd op hem. Ze moeten nog wel een aantal grote obstakels uit de weg ruimen waar Lucy-Jane er een van is. Of er dan genoeg liefde en ruimte en begrip is voor een relatie zal de tijd uitwijzen.

Het voelt weer als thuiskomen, de manier van schrijven van Debra Eliza Mane nodigt je weer uit om mee te gaan naar de “big hole river ranch” waar de liefhebbers van de serie natuurlijk willen weten hoe het verder is gegaan met de hoofdpersonen uit de vorige boeken. De kinderen worden groter en iedereen wordt ouder. Daar wordt gelukkig wel wat over verteld maar de aandacht gaat in dit deel vooral naar Nathan. Nathan is de neef van Jacob en hij lijkt te strijden met spoken uit het verleden. Slaapt slecht, nachtmerries en hij durft geen relatie aan te gaan omdat hij een verleden heeft met moeilijkheden. Gelukkig wordt hij ook opgevangen door een lieve familie. Nathan en Becky ontmoeten elkaar en de romantiek spat ervan af, de passie even later ook maar er zit hun nog heel veel in de weg. Becky is alleen en heeft ook het nodige meegemaakt.
Dat alles wordt mooi besproken en beschreven in dit verhaal. Het is uitdagende verhaallijn vol hoogtepunten en Debra Eliza Mane werkt toe naar een mooi einde maar het einde komt echt te snel. De issues die naar voren komen worden niet helemaal opgelost en dat is jammer voor de afloop van het verhaal.
Verder vond ik het heerlijk om even terug te zijn in Twin Bridges en ik heb vooral genoten van de dialogen met een vleugje humor en met veel liefde onderling en de personages die echt realistisch overkomen. Daarnaast vond ik het leuk dat Candice van de saloon beter te leren kennen en bijna haar koffie te kunnen ruiken.
Ik wacht vol ongeduld op een nieuw deel

Meer recensies van Diane Kooistra