Diane Kooistra 12 oktober 2019
Kom naar huis is een romantisch en keihard verhaal over 2 mensen die allebei uit een relatie komen die niet gezond is. De ex-vriend van Hannah mishandelde haar en de ex-vriendin van Luc ging vreemd. Toch vallen Luc en Hannah als een blok voor elkaar als ze elkaar ontmoeten op de uitgeverij waar Hannah haar eerste werkdag heeft en waar Luc de baas is. Een nieuwe start zou je zeggen maar ze is nog met allerlei kwetsbare lijntjes met haar ex verbonden. Luc wil er niet aan toegeven omdat hij ouder is dan Hannah en meer wil dan alleen een affaire op kantoor. Maar zijn ex zit hem ook flink dwars. Toch gaan ze ervoor en dat leidt tot enkele erotisch getinte scenes wat het verhaal toch allemaal iets luchtiger maakt. Het einde van het verhaal is niet wat je verwacht maar wel dat wat je hoopt. Een heerlijk verhaal dat erg vlot leest.
De personages van Hannah en Luc zijn aardig goed uitgewerkt. Het effect van hun vorige relatie op hun huidige relatie is heel natuurgetrouw beschreven maar had wat mij betreft nog iets pittiger gekund. De erotische scenes hadden wat mij betreft iets minder expliciet en wat meer romantischer beschreven mogen worden.
Het verhaal wordt niet vanuit een persoon verteld maar vanuit de dingen die gebeuren, je volgt eigenlijk meerdere lijnen in het verhaal.
Emma Anna is een nieuwe auteur voor mij. Heerlijk om haar schrijfstijl zo te leren kennen en waarderen, ze schrijft op een manier waardoor je je altijd in een van de personages zal herkennen. Dan denk je te weten wat die persoon zal gaan doen en Emma Anna laat je vooral op het eind met een open mond achter, een voldaan gevoel en de verwachting dat dit boek zeker een vervolg zal hebben.

Meer recensies van Diane Kooistra