wat een cliffhanger!!!

Diane Kooistra 06 juni 2019
In dit boek leren we Sophie kennen, een jonge meid die nog 1 jaar moet studeren. Dat doet ze thuis. Ze gaat elke week naar de universiteit in de buurt waar haar moeder werkt en daar leert ze door een ongelukje met de auto Weston kennen. Tijdens de afhandeling van de schade wordt ze stapelverliefd op deze knappe jongen. Maar er is iets met hem….als hij een meisje redt en daarna zelf gevaar loopt leert Sophie Weston beter kennen. Zijn verhaal is een verhaal dat zomaar echt zou kunnen gebeuren. De verhalen uit een oud dagboek uit de eerste wereldoorlog maken het verhaal compleet en geven het een stukje diepgang en historie mee. Ik was vooral blij dat het geen vaag verhaal was in de stijl van andere series. Het komt door de herkenbaarheid en het stukje geschiedenis waardoor dit verhaal anders is. Ook als Sophie erachter komt dat zij onderdeel is van deze geschiedenis en wat ze dan doet ontroerde mij zeer. Dit is een uniek verhaal, het heeft een einde waardoor ik mijn e-reader bijna in de hoek gooide. Zo spannend en zo’n cliffhanger. Het enige wat ik daarna dacht was; ”Waar blijft het volgende deel in het Nederlands? In het Engels zijn de 3 delen al verschenen.
Hoe het kwam dat ik zo gevangen werd door het verhaal? In eerste instantie door de hele mooie cover die ik in eerste instantie niet kon plaatsen maar later wel. De uitvoering van de epub is heel netjes en daar waar nodig worden andere lettertypes gebruikt. Ten tweede door de vlotte en openhartige schrijfstijl. Shelena beschrijft gedachtes van personages die bij de personages passen. Ze maakt ze niet te perfect maar heel natuurlijk met hun eigen tekortkomingen. Daardoor wordt het echt. En ten derde toch dat stukje magie en spanning waardoor ik door bleef lezen….en steeds langzamer tot de cliffhanger van het jaar! Ik heb een nieuwe auteur gevonden die op mijn favorieten lijstje komt.

Meer recensies van Diane Kooistra