ICI ALBERT. POUVEZ VOUS ME RAPPELER? VITE!”
Deze oproep krijgt Jacky op haar telefoon en ze weet gelijk dat er iets heel erg mis is met haar zus. Ze vertrekt hals over kop naar Nice. Ze laat haar kinderen achter bij haar tante en duikt letterlijk en figuurlijk haar oude leven in. Want voor haar leven in Delft als weduwe met twee kinderen groeide ze tot haar vierde op in deze Franse stad. Daarna groeiden zij en haar zus op bij hun tante in Nederland. Alle herinneringen komen in volle hevigheid terug en voor Jackie, de “neus” van het parfumeriebedrijf dat van haar familie is, komen daarbij ook veel geuren vrij.
Was het wel een ongeluk dat haar zus van een balkon viel, en dat ze overvallen wordt zodra ze voet zet in Frankrijk en wat heeft de maffia ermee te maken? Als lezer kom je in een boek vol vragen terecht waarbij je op gezette tijden van stukjes heden en verleden wordt voorzien. En uiteindelijk is de vraag of Jackie er op tijd achter komt wie overal achter zit of dat jij het als lezer eerder doorhebt. Gelukkig krijgt ze hulp van verschillende personen uit haar heden en verleden.
Het is echt heel spannend verteld. Dat komt door de stukjes informatie die je heel gedoseerd krijgt en de korte en bondige beschrijvingen van personages uit het verhaal. Je blijft tot het einde heel nieuwsgierig naar wat er toen gebeurd is.
Er zit een klein vleugje romantiek in en vooral veel liefde om elkaar te helpen en weer te vinden. Ik vond de ontmoeting tussen vader en dochter erg mooi en realistisch beschreven en het verdriet om wat verloren is gegaan greep mij zo aan dat dit de eerste thriller was waarbij ik op het einde de doos met tissues opzocht.
Het einde mag echt een extra pluim hebben van mij. Mooi afgerond en genoeg opening voor de invulling van de lezer. Toch is het echt een spannende thriller die je gelezen moet hebben. Eerder gepubliceerd op vrouwenthrillers

Reacties op: ICI ALBERT. POUVEZ VOUS ME RAPPELER? VITE!”

Nice - Kiki van Dijk
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 15,99 Bestel het e-book € 7,99