Het is iets wat veel auteurs doen, tijdelijk een huis huren om je terug te trekken zodat je een boek kunt schrijven. Ava Collette, de hoofdpersoon in dit boek schrijft een kookboek met traditionele gerechten uit New Engeland en ze huurt een oud landhuis aan de kust, Brodie’s watch. Eigenlijk vlucht ze voor iets wat ze het afgelopen jaar heeft gedaan maar dat weet niemand. Ava belandt in een soort spookverhaal. Nachtelijke bezoeken van een geest die alleen zij ziet en voelt. Ze duikt in het verleden van het huis en komt een overeenkomst tegen tussen alle vrouwen die er voor haar gewoond hebben. Of speelt iemand in op de verhalen die de ronde gaan??

Ava moet de spoken uit haar verleden en uit het verleden van Brodie’s watch trotseren en dat is niet zonder gevaar.
De cover is heel erg mooi gemaakt vind ik, Brodie’s watch en een mooi gezicht, doet al wat spookachtig aan.

Tess Gerritsen is bekend als auteur van de detective serie over Rizzolli en Isles en andere spannende thrillers. Het is denk ik een uitdaging voor haar geweest om dit verhaal te schrijven. Een spookachtige thriller met een beetje erotiek erin. Dit kan ze dus ook! De personages en het verhaal zijn goed uitgewerkt en maken dit tot een boeiend verhaal met een duidelijke verhaallijn. Ze neemt de ruimte voor de geschiedenis van het spookhuis en de afstandelijkheid van de dorpelingen goed uit te werken in dialogen tussen de toerist (Ava) en bijvoorbeeld de makelaar en de dokter. Ze beschrijft kort en krachtig de gerechten die Ava uit haar mouw schudt en maakt de lezer hongerig naar meer, meer spannende verhalen en deze gerechten (helaas ontbreken de recepten).
Ik ben echt benieuwd waar Tess Gerritsen hierna weer mee zal komen. Want ze heeft mij wederom verrast

Reacties op: Dit kan ze dus ook!

Schaduw van de nacht - Tess Gerritsen