Heerlijk boek met mooie ingredienten

Tussen licht en donker is een mooie roman dat allereerst gaat over het bijzondere land Noorwegen. Amber wordt namelijk door haar zus op vakantie gestuurd. De beschrijvingen van het landschap en vooral van het Noorderlicht en de cruise naar de walvissen maakt dat je haar eigenlijk gelijk achterna wil reizen. Amber ontmoet aan het begin van de reis twee broers waar ze hevig van onder de indruk raakt. Het is dus ook een superromantisch liefdesverhaal, smelt en droom mee maar het is vooral een mooi verhaal over keuzes die je maakt in het leven, over dromen die uitkomen en die je dan hopelijk samen met diegene die je lief hebt kunt beleven. Het laatste ingredient is dus een stukje diepgang die dit boek heel fijn maakt om te lezen.

Het gaat over de ander iets gunnen en wat doen met de talenten die het leven je biedt.

“Ze houdt van cijfers. Die laten je nooit in de steek. Een plus een is gewoon twee. Daar heb je geen vertaling bij nodig.”

De schrijfstijl van Rian Sevenhuijsen is erg vlot en ze kan de situaties in haar boeken mooi beschrijven. Het leest erg prettig en ze geeft de personages mooi weer. Het zijn stuk voor stuk mensen met mooie en minder mooie kanten, twijfels en zekerheden. Ze zouden zo naast je kunnen zitten.

Tussen het romantische feelgood verhaal zit gelukkig ook een stukje diepgang zoals de vragen die Raaf en Amber aan elkaar stellen. Die bestaan echt! En zijn leuk maar laten je ook nadenken over jezelf en jouw keuzes. En dan wordt er veel gewhats appt wat ook zorgt voor bijzondere situaties en de gebruikelijke misverstanden.

“Met whats app heb ik al jaren een haat-liefdeverhouding, je kunt zo snel iets typen wat de ander verkeerd begrijpt…”

Er komt gelukkig een vervolg en dat boek heet “Tussen angst en verlangen” En dat boek vertelt het verhaal van de zus van Amber, Tess. Dit boek zal later dit jaar verschijnen en ik kan nu al niet wachten…..

Meer recensies van Diane Kooistra