hele spannende thriller

Diane Kooistra 05 juli 2019
Nicolette deed in 2017 mee aan de schrijfwedstrijd van het CPBN en won met een verhaal dat ze nu verder heeft uitgebouwd tot deze spannende thriller. Haar ingestuurde verhaal van toen is nu de proloog van dit boek. En wat voor een! Het is een thriller zoals een thriller hoort te zijn.
Wilma leeft met een geheim en heeft alles rondom haar eigen persoon veranderd zodat ze niet aan dat ene wordt herinnert. Door wat ze met haar collega’s uithaalt merk je dat het een bijzonder karakter is die Wilma heeft. Je gaat je afvragen of de gebeurtenis van toen wel een ongeluk was…. Dan krijgt ze bericht van Johan, een vriend van vroeger die hetzelfde geheim deelt. Hij wil het bekend maken maar Wilma zal er alles aan doen om dat te voorkomen.
Met die gedachte lees je verder, en verder en je wilt niet stoppen. Nicolette heeft dit verhaal mooi uitgewerkt en voegt nog een paar personages toe die de spanning opschroeven.
Het onderwerp pesten komt hier heel mooi naar voren zonder dat het belerend wordt. Ook zie je mooi de reacties van toen ze nog kind waren ten opzichte van nu ze volwassen zijn. Ze hebben de situatie op verschillende manieren verwerkt en je leest ook kort en bondig over de gevolgen voor familie, dorpsgenoten en anderen. De personages in dit boek zijn stuk voor stuk mooi uitgewerkt en hoewel er wel een beetje toeval in het spel is komt het tot een heel mooi plot die ik niet had verwacht. De epiloog maakt het verhaal helemaal af en je kunt daarna met een gerust hart het boek wegleggen.

Meer recensies van Diane Kooistra